A) ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU:
Název projektu: ŠANCE PRO VENKOVSKÉ ŠKOLY II - ZRUČNOST, ZODPOVĚDNOST, ZKUŠENOST
Zkrácený název projektu: Šance pro venkovské školy II ZZZ
Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 - OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo a název prioritní osy: 7.1 - Počáteční vzdělání
Číslo a název oblasti podpory: 7.1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělání
Číslo a název výzvy: 2 - Jihočeský kraj - Výzva č. 2 pro GP - oblast podpory 1.1
Typ projektu: grantový
Datum zahájení realizace projektu: 1.9.2013
Datum ukončení realizace projektu: 31.12.2014
Rozpočet projektu celkem: 3 433 455,- Kč
B) PARTNEŘI PROJEKTU:
Příjemce finanční podpory a žadatel projektu:
Občanské sdružení Chance In Nature - Local Action Group
Finanční partneři projektu:
1. Základní škola a mateřská škola Šumavské Hoštice
2. Základní škola a Mateřská škola Malenice
3. Základní škola a mateřská škola Vacov
4. Základní škola profesora Josefa Brože, Vlachovo Březí
5. Základní škola a Mateřská škola Borová Lada
C) STRUČNÝ POPIS PROJEKTU:
Cílem projektu je zlepšit podmínky pro výuku technických, přírodovědných oborů a podporu výuky cizích jazyků, včetně zvyšování motivace žáků na 5 venkovských základních školách (v Malenicích, Šumavských Hošticích, Vacově, Vlachovo Březí a Borové Ladě), kde všechny partnerské školy fungují zároveň jako mateřské.
Hlavním přínosem pro žáky je:
- osvojit si základní pracovní dovednosti a manuální zručnosti
- rozšířit jazykové znalosti ve vzdělávacích kroužcích
- schopnost týmové spolupráce, plánování, organizování a zapojování do života v obci
- aplikovat zákonitosti přírody a šetrné využívání zdrojů ŽP do manuálních pracovních
postupů
- účast na vzdělávacích exkurzích
Hlavní přínosy pro pedagogické pracovníky je:
- zavedení nových praktických metod do výuky (exkurze, vzdělávací kurzy, tematické
besedy, školní projekty ...)
- využití nových výukových pomůcek a materiálů
- osvojení nových atraktivních výukových metod
- možnost propojení praktické výuky se skutečným životem v obce
- rozvíjení kontaktů s pedagogy z partnerských škol